HR-konsult

Ledningsstaben, Vårdcentralerna Bra Liv

Brinner du för HR-frågor och att arbeta i en organisation i utveckling? Är du nyfiken på en ny utmaning och vill utvecklas tillsammans med oss?   Vårdcentralerna Bra Liv befinner sig i en spännande utvecklingsfas där HR spelar en viktig roll för vårt arbete med välfärdsutmaningen och för en vård där primärvården är basen. Här finns verkligen en chans att påverka, bidra och utveckla HR-arbetet!

Vi söker

Vi tror att du som söker har högskoleexamen inom personal-och arbetslivsfrågor och har erfarenhet av arbete inom HR, gärna inom offentlig sektor. B-körkort är ett krav då resor inom länet förekommer i tjänsten.

Vi erbjuder dig

Ett omväxlande och stimulerande arbete vid vår härliga HR-enhet! Vi är 5 personer, en HR-chef och fyra HR-konsulter, som har ett gott samarbete där vi arbetar nära varandra med en mängd spännande uppgifter. Vårt mål är att attrahera, rekrytera, utveckla och behålla våra medarbetare inom Vårdcentralerna Bra Liv. Hos oss får du individuell kompetensutveckling, men även möjlighet att delta i gemensamma kompetenshöjande aktiviteter tillsammans med oss övriga i vår HR-enhet.   Vi arbetar med flera spännande frågor inom kompetensförsörjning, läkarförsörjning, arbetsmiljö och hälsa, löne- och anställningsvillkor samt kring arbetsrätts- och avtalsfrågor. Vi arbetar just nu fokuserat på ledarskaps-och medarbetarskapsprocesser, chefsstöd samt med arbetsmiljö-och hälsostrategier. 

Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/

Det här får du arbeta med

Som HR-konsult kommer du arbeta konsultativt med att stödja våra chefer i våra olika HR-processer; ledarskap-och medarbetarskap, arbetsmiljö, rehabilitering och hälsa, kompetensförsörjning, lönebildning och arbetsrätt och avtalsfrågor. I rollen kommer du både arbeta operativt i verksamheten och med strategiska frågor. Utbildning, handledning och olika informationsinsatser ingår även i uppdraget.   Vi är måna om dina önskemål och att tillsammans med dig utforma tjänsten utifrån just din kompetens, egna intresseområden och tidigare erfarenheter inom ramen för våra HR-processer!

För att du ska trivas hos oss

För att lyckas i rollen som HR-konsult hos oss stimuleras du av möten med människor, att bygga och bibehålla goda relationer. Att leverera hög service med kvalité är din främsta motivation och drivkraft. Vi tror även att du som person är trygg och stabil med god självinsikt där du på ett självständigt sätt strukturerar och planerar din arbetsdag. Du gillar att komma med egna förslag och initiativ och du arbetar aktivt mot att uppnå mål och goda resultat.

Detta värderar vi högt

Vår målsättning inom Vårdcentralerna Bra Liv är en bättre hälsa för alla! Detta når vi genom omtanke, helhet och kvalité. Vi är alla ambassadörer för Vårdcentralerna Bra Liv vilket vi är stolta över och gärna förmedlar. Arbetsmiljön ska hos oss präglas av dialog, trivsel, hälsa och balans mellan arbete och fritid.

Så här gör du om du är intresserad

Har du frågor är du välkommen att kontakta HR-chef Bodil Nordberg Grahn, tel 010-242 67 14. Facklig företrädare för SACO är Irene Tengberg Herrstedt, tel 010-242 44 64. Facklig företrädare för Vision är Christina Flodén, tel 010-242 15 85.

Sista ansökningsdag är den 24/6.

Varmt välkommen med din ansökan! Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.

Sök jobbet som HR-konsult Tillbaka till lediga jobb